فاطمه شهیده س
مظلومیت حضرت فاطمه زهرا س

 

بي بي فاطمه س از چه كساني شكوه مي كند؟
 
علي «عليه السلام» در را باز کرد، آن دو نفر(ابوبكر و عمر) وارد شدند و قدم در اتاق گذاردند. فاطمه‏«عليها السلام» همانطوريکه در بستر آرميده بود با ورود آن دو، صورت خود را به طرف ديوار برگرداند. آنها سلام کردند. زهرا «عليها السلام» جواب سلام آنها را نداد.
ابوبکر مشغول سخن شد و گفت: "يا حبيبه رسول‏اللّه «صلي الله عليه وآله»، سوگند به خدا که من فرزند پيغمبر را از فرزند خود بيشتر دوست دارم و تو نزد من از دخترم عايشه محبوب‏تري. من دوست داشتم آن روزي که رسول اللّه «صلي الله عليه وآله» از اين جهان رخت بربست، مي‏مُردم و بعد از وي در دنيا زنده نبودم. اگر من فدک را از تو گرفتم، قصدم انکار فضيلت و شرافت تو نبود، بلکه به‏خاطر مطلبي بود که از پدرت پيغمبر «صلي الله عليه وآله» شنيدم."
در اين هنگام زهرا «عليها السلام» همچنان که رو به ديوار بود، فرمود: "اگر من مطلبي را از پدرم براي شما بيان کنم که شما هم از او شنيديد، قبول مي‏کنيد و گواهي به صدق آن خواهيد داد؟" گفتند: "بلي"
حضرت فرمود: "شما را به خدا قسم مي‏دهم آيا نشنيديد که رسول خدا فرمود: خشنودي فاطمه خشنودي من است و خشم وي غضب من مي‏باشد. هر کس فاطمه را دوست بدارد مرا دوست داشته و هر کس فاطمه را به غضب آورد مرا به غضب آورده."
گفتند: "درست است ما اين بيانات را از پيغمبر «صلي الله عليه وآله» شنيديم."
زهرا «عليها السلام» فرمود: "خدا و فرشتگانش را گواه مي‏گيرم، که شما دو نفر مرا به خشم آورديد و من از شما راضي نيستم. هر گاه پيغمبر را ملاقات کنم، از شما نزد وي شکوه مي‏کنم."
ابوبکر گفت: "پناه مي‏برم به خدا از غضب او و غضب تو اي فاطمه."[1] .
1- رنجها و فريادهاي فاطمه س:ترجمه بيت الاحزان شيخ عباس قمي ص 233

 

بخاري مي‏گويد: فاطمه- سلام‏الله‏عليها- از آن دو نفر غضبناک شد و تصميم گرفت تا زنده است با آنها صحبت نکند «فوجدت اني فغضبت فاطمه علي ابوبکر فهجرته فلم تکلمه (تکلمته) حتي توفيت.»          [1] فاطمه- سلام‏الله‏عليها- بر ابي‏بکر غضبناک شد، و از او فاصله گرفت و صحبت نکرد تا اين که از دنيا رفت.
ابن قتيبه مي‏گويد: «فقالت: ارايتکما ان حدثتکما حديثا عن رسول‏الله- صلي الله عليه (و آله) و سلم- تعرفانه و تفعلان به؟ قالا: نعم، فقالت نشدتکما الله الم تسمعا رسول‏الله يقول: رضاء فاطمه من رضائي، و سخط فاطمه من سخطي، فمن احب فاطمه ابنتي فقد احبني و من ارضي فاطمه فقد ارضاني، و من اسخط فاطمه فقد اسخطني؟» قالا: نعم سمعناه من رسول‏الله- صلي الله عليه (و آله) و سلم-» [2] .
فاطمه- سلام‏الله‏عليها- به ابوبکر و عمر گفت: آيا اگر رسول خدا- صلي الله عليه و آله و سلم- حديثي فرموده باشد و شما آن را شنيده باشيد، حاضريد شهادت دهيد که ما آن را شنيده‏ايم؟ گفتند: بله شهادت مي‏دهيم، فاطمه- سلام‏الله‏عليها- فرمود: من شما را به خدا سوگند مي‏دهم آيا نشنيده‏ايد که رسول خدا- صلي الله عليه و آله و سلم- فرمود: رضاي فاطمه رضاي من است، و غضب فاطمه غضب من است، هرکس فاطمه را دوست بدارد مرا دوست داشته و هر که او را راضي کند مرا راضي کرده و هرکس او را به خشم آورد، مرا به خشم آورده است؟ آن دو نفر گفتند: بله ما از رسول خدا- صلي الله عليه و آله و سلم- اين کلام را شنيديم، بعد فاطمه- سلام‏الله‏عليها- فرمود: «اني اشهدالله و ملائکته انکما اسخطاني و لم ارضيتماني لئن لقيت النبي لاشکونکما» خدا و ملائکه‏ي او را شاهد و گواه مي‏گيريم که شما دو نفر (ابوبکر و عمر) مرا به غصب آورديد، و رضايت مرا فراهم ننموديد، اگر پيامبر- صلي الله عليه و آله و سلم- را ملاقات کنم از شما دو نفر شکايت خواهم کرد.
1- صحيح بخاري .ج 5 ،ص 9. و صحيح مسلم .ج 7 ، ص87 {كتاب اهل سنت}
2- الامامه والاسياسيه .ج1 ، ص 14 {كتاب اهل سنت}

 




تاریخ: دو شنبه 4 شهريور 1392برچسب:,
ارسال توسط قناد

صفحه قبل 1 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 326
تعداد نظرات : 76
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


دعای عظم البلا
دعای فرج  ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ
ذکر کاشف الکرب  ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ
روزشمار فاطمیه سوره قرآن ذکر روزهای هفته پخش زنده حرم انقلاب اسلامی
.  .

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس




ابزار های عاشقانه برای وبلاگ

کد زیبا سازی لینک ها



کد کج شدن تصاوير